mandag 9. april 2012

Steg - for - steg prosjekt

I dag er det så definitivt inneaktiviteter som er tingen! Jentene har besøk og da er det fritt frem for å få litt alenetid. Jeg hadde laget forside og bakside til et New York album, men jeg var aldri helt fornøyd med det. Så etter en bloggrunde ble jeg inspirert til å lage meg et nytt, og jeg ville bruke de knæsje utfordringsfargene til Thats just so cute. Samtidig så laget jeg et steg-for-steg innlegg i bloggen. Fra et misfornøyd prosjekt til et veldig fornøyd prosjekt!!
  
Her er utgangspunktet jeg aldri ble helt fornøyd med. Jeg river av de
grønne bokstavene før jeg begynner. 
Jeg kliner hvit maling utover begge sidene, men ikke for tykt for da synes
stemplene som jeg embosset på det gamle omslaget. 


Før malingen trøker drar jeg av noe av malingen så det gamle
omslaget kommer frem igjen. 

Deretter dabber jeg litt rosa maling her og der på begge sidene.
Jeg lastet ned New York Skyline fra Silhouette og kuttet den ut. 

Vips så hadde jeg en flott stensil. 

Tok et tøystykke og svart maling og klæsjet på. Det kule med at jeg tok en tøyfille,
var at det ble litt mønster i det svarte, og ikke kølsvart. 
Veldig fornøyd med resultatet.
Deretter kuttet jeg ut Frihetsgudinnen og limte den på med matt lim.
Den fikk også et lag med lim oppå også. 

Jeg fant en kork i to forskjellige størrelser og trykket de ned i maling. 
Ringene stemplet jeg rundt omkring på sidene.

Deretter stemplet jeg det større lokket sammen med den lille sirkelen.
Jeg fant frem et stjernestempel,og stemplet noen mørkerosa stjerner her og der. 

Her har jeg brukt hvit Distress Stain på et stempel og stemplet litt på det sorte. 

Rundt stjernene har jeg tegnet med svart tusj, og jeg har drodla new york
i små grupper her og der. Skriv litt slurvete og litt oppå hverandre for å få denne looken.
Det skal nødvendigvis ikke være lesbart ;) 
Nesten ferdig.... 

En siste finish med orange maling på litt bølgepapp dytter jeg i noen hjørner og
drar litt her og der langs kantene. 

Til slutt skriver jeg New York på en gammel bokside og klipper ut firkanter,
og limer på forsiden. For å fremheve disse bokstavene tegner jeg svarte streker
rundt firkantene.

OG HER ER DET FERDIGE RESULTATET 

 ....siden skal innmaten lages

8 kommentarer:

Linda sa...

Så utrolig stilig! Og så kjekt å få se måten du jobber deg fram på, til stor inspirasjon!

Takk for at du tok utfordringen vår

Blåmeis sa...

Så stilig denne ble. Skikkelig fin. Moro å følge prosessen steg-for-steg. God tur (snart)!

Elisabeth Helland sa...

Steike heller.....artig å se steg for steg.....

pia iris sa...

dette ble jo bare griselekkert da. elsker måten du har brukt fargene på både i skylinen, sirklene stjernene, bølgepappen... alt sammen.
herlig å se fremgangsmåten din og.
takk for ditt bidrag. klem pia

GryA sa...

Wow! Forvandlingen ble total. Tusen takk for reisen gjennom prosessen. Og, resultatet ble så kult!

Takk for at du deltar og jeg håper du blir med igjen. Blir du med på de to andre utfordringene som kommer nå i april er du med i trekningen av to RAK`er også.

Tone-Lill sa...

Snakk om høy WOW faktor... noe så rå lekkert ut av noe gamelt, dette er resirkulering på høyt plan. Drit kult ble det. Takker for er inpirerende tutorial.
:)

Stine sa...

Så lekkert, dette ble jo knallstilig! Og kjempegøy å se hvordan du har jobbet deg frem til det ferdige resultatet! Takk for at du deler :-)

Tusen takk for flott bidrag til utfordringen vår hos That's just so cute!
Klem Stine :-)

Scrappegal sa...

Kjempekult!!!! :D Veldig gøy å se steg for steg til ferdig resultat!!!! :D