lørdag 26. november 2011

Nå kan 1. desember bare komme...

....jeg er nemlig så heldig å ha to gode scrappevenninner som skal fylle opp denne julekalenderen med scrappegodis! Og de to får selvfølgelig fyllt opp sine kalendere med noe spennende også ;)

I november har jeg hatt ett prosjekt, og her skal dere få det trinn for trinn. Ideen fikk jeg da jeg så julehusene hos Anne Kristine.


Skjær til kartongene og lag hull til fyrstikkeskene.

Lim fyrstikkeskene oppå hverandre. Klipp til mønsterpapiret
og lim det på kartongene.Trenger et 12" x 12" til hvert hus.


Klipp først til en hvit kartong til tak. Ene taket er laget av
en hel del sirkler, og så er det limt på som takstein. To av takene
har jeg laget med 2 forskjellige "border punch", for så å lime
dem lag på lag. Begynner nederst. Takene er så sprayet med
Pearl Glimmermist og litt "Snow writer" er klint litt her og der.

2 av husene har fått et rundt vindu. På innsiden av vinduet
har jeg limt en overlays, og kantene har fått snøeffekt.

Så er det bare å pynte husene med det du har lyst til.
Til slutt fikk skuffene små knotter fra Tim Holtz. Fyrstikkeskene
er limt fast i melkekartongene. Takene er løse, for i toppen er det
evt plass til gaver som ikke går i skuffene.

Til slutt er det de morsomme detaljene som må på plass.
Silhouetten har skjært ut 2 lykter og en snømann.



Ååååå som jeg gleder meg til torsdag!

1 kommentar:

Blåmeis sa...

Så utrolig fine disse er. Det kribler i hodet, hender og hjertet. Dine skaperevner gir meg masse inspirasjon! Takk for at du deler.