søndag 17. juli 2011

Feriedag nr 9 - 2011

I dag blir bloggen like grå og trist som været er ute. Jeg har ikke tatt ett eneste bildet i dag. Det har vært en skikkelig innedag. Etter en sen kveld i går så loffet jeg opp sånn ca 10:15 - og da lå eldstemann fortsatt i senga si... Skjønte ingenting! Minstemann satt under teppet i sofan og så på barnetv.
Jeg tok meg en liten tur til Plantasjen og fikk svidd av noen 100-lapper til det nye blomsterbeddet jeg rydda frem forrige dagen. Så nå skal vi prøve oss på et par blåbærbusker. Det blir spennende. Ikke visste jeg at dem faktisk kan bli opp til 1 - 1,5 meter. Men selvfølgelig må de jo ha litt størrelse når bærene blir såpass store.

Noe fornuftig har jeg fått gjort i dag. Jeg er omsider ferdig med en fotobok fra fjorårets sommerferie, og nå er jeg straks halvveis på minstemann sin fotobok fra 2009. Har et mål om å komme litt ajour igjen med fotobøkene. Fra 2007 har dem fått hver sin fotobok pr år, men jeg ser nå at når jeg kommer så langt som til 2010 så lager jeg bare en bok! Så det! Da er det kanskje overkommelig til senere.

Yr melder jo ikke akkurat noen lys uke her på østlandet - så jeg har faktisk vært inne på tanken om jeg ikke bare skal jobbe noen dager denne uka og heller ha de dagene tilgode i august når sola kommer tilbake :) Motivert er jeg faktisk også for å gjøre det. For på jobben ligger det masse snadderjobb i posthylla tenker jeg - en hel masse ligninger!

Nei nå tror jeg sannelig ikke barna har sneket seg inn på soverommet vårt og funnet seg noe barnetv de kan se på så vi voksne glemmer at de skulle jo vært i seng nå....

Ingen kommentarer: