søndag 22. mai 2011

En regntung søndag...

....hva gjør man da? Jo, barna er så snille og lar oss sove til halv 11. Da har dem i mellomtiden funnet seg en yoghurt i kjøleskapet og kanskje litt frukt, sett på barne-tv og lekt litt. Etter frokost går barna ut og hopper på trampolina,og jeg går løs på et av lekeskapene på rommet dems. Det resulterer i at jeg får sneket noe ned i søppelkassa og resten blir satt litt bedre i system. Mens jeg holder på så oppdager jo barna at jeg holder på og de ser noen gamle leker som dem ikke har lekt med på år og dag - og vips så ser rommet fullstendig bomba ut! Alt babytøy og bamser ligger strødd utover - og midt oppi dette er dem i gang og leke barnehage og skole med alle bamsene sine, og dem lager lister med navn og det er opprop... Rent så fornøyelig å prøve å rydde oppi dette kaoset.

Hva annet gjør man på en grå dag? Jo vi stikker ut i scrapperommet og det blir scrappet 2 babykort. Blir "tante" til ei jente i midten av juni. Og så er det en gammel klassevenninne som skal ha baby i juni en gang også. Og i følge en annen venninne så blir dette en gutt. Hun tipper alltid riktig på kjønn. På vår første, så tippet hun riktig kjønn og dato! Så jeg laget like så godt et guttebabykort også.
Barna har sine egne esker med mye rart i, og de produserer kort som bare det. Så nå kan det bare komme masse bursdager.

Denne babyskoen her har jeg kuttet ut på Silhouetten min. Synes den ble veldig søt.

Denne er også kuttet ut fra Silhouetten. På den hvite sirkelen skal jeg skrive navnet og fødselsdatoen til babyen når jeg vet det.

Baking - det er perfekt for en grå dag. Det har blitt 4 brett med Oreo Chocolate Chip Cookies. (Søk på http://www.detsoteliv.no/ og du får opp oppskriften)  Det står 3 brød til heving og det putrer en hjemmelaget potet og purresuppe på komfyren....

Jeg har alltid hatt lyst til å bruke noen av bildene mine på kort jeg lager. Så forrige helg fikk jeg prøvd meg på et par veldig enkle kort.


Noen bilder fra gårsdagens trampolinehopping. Ikke bare, bare og ta med seg kameraet inn på trampolina og tro at man klarer å fokusere på noe noe når man selv hopper opp og ned... Men noen artige bilder ble det nå for det.





Ha en fin og kreativ siste mai-uke!

1 kommentar:

Elisabeth Helland sa...

herlige bilder, og høres ut som en herlig herlig og effektiv kosedag....
ha ei fin fin uke